مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 تیر 1394 ساعت 22:052015-07-04بين الملل

فرانس پرس/ مذاکرات هسته ای روزهای پایانی خود را پشت سر می گذارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از وین، پس از ماهها مذاکره فشرده میان قدرت های بزرگ و ایران بر سر برنامه هسته ای این کشور، طرفین مذاکره روزهای حساسی را سپری می کنند تا آخرین خطوط توافق تاریخی با ایران تا روز سه شنبه ترسیم شود.

بر اساس این گزارش، کلسی داونپورت Kelsey Davenport ، کارشناس برنامه هسته ای ایران بر این باور است که در صورت رضایت آژانس بین المللی انرژی اتمی، مسئله باید برای گروه 5+1 نیز قابل قبول باشد.

نشانه امیدوارکننده دیگری که دیده می شود این است که به نظر می رسد روند دستیابی به تفاهم در مرحله ی بسیار حساس تحریم ها قرار دارد.

ایرانی ها خواستار لغو سریع و کلی تحریم ها هستند.

این در حالی است که گروه 5+1 بر لغو تدریجی تحریم ها تاکید کرده و بر آن است تا در صورت پایبند نبودن ایران به تعهدات خود، این تحریم بار دیگر به مورد اجرا در آید.

در همین حال، یک دیپلمات غربی خاطر نشان کرد در مورد لغو تحریم های امریکا، چشم انداز توافق دیده می شود، اما در مورد لغو تحریم های سازمان ملل چنین خوش بینی ای دیده نمی شود.

از سوی دیگر یکی از اعضای هیئت ایرانی مذاکره کننده گفت: هنوز در رویکرد طرفین اختلاف هایی وجود دارد که بر سر آن ها گفت و گو می شود .

وزرای امور خارجه کشورهای شرکت کننده در مذاکرات هسته ای ایران روز یکشنبه وارد اتریش می شوند تا با جان کری و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرانس پرس/ مذاکرات هسته ای روزهای پایانی خود را پشت سر می گذارد

فرانس پرس/ مذاکرات هسته ای روزهای پایانی خود را پشت سر می گذارد