مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 تیر 1394 ساعت 18:252015-07-04اقتصادي

توضیحات قائم مقام بانک مرکزی درباره شورای مشورتی فقهی


شورای مشورتی فقهی جدید بانک مرکزی با شرح وظایف و ترکیب اعضای جدید، با وقفه ای چند ماهه پس از برگزاری آخرین جلسه این شورا ، تشکیل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی بانک مرکزی ، اکبر کمیجانی قائم مقام این بانک ، درباره ضرورت تشکیل این شورا، ترکیب اعضا و نحوه تصمیم گیری آن توضیحاتی را داد که در زیر می آید:شورای مشورتی فقهی در چند سال گذشته در بانک مرکزی برگزار شده و عملکرد بسیار خوبی هم داشته است.

موارد متعددی از دستورالعمل ها و ابزارهای مالی جدید در این شورا به بحث گذارده و تصمیم های مناسبی نیز گرفته شده است.

با اهتمامی که برای تقویت جایگاه شورای فقهی در بانک مرکزی بوده، جلسات شورا بر اساس آیین نامه جدید به زودی برگزار خواهد شد.

آیین نامه نحوه تشکیل و فعالیت شورای فقهی مشورتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اواخر سال 1393 به تصویب هیئت عامل بانک رسیده و مقدمات تشکیل مجدد شورا فراهم آمده است.

در آیین نامه جدید شورا، هدف از ایجاد شورای تخصصی مشورتی فقهی در بانک مرکزی، تحلیل و ارایه پیشنهاد و مشاوره درباره مباحث بانکی از منظر شریعت مقدس اسلام ذکر شده است.

تشکیل این شورا، با توجه به گسترش روزافزون انواع خدمات و ابزار بانکی در قالب قانون بانکداری بدون ربا، برای بررسی ابعاد فقهی و شرعی موضوعات بانکی ضرورت داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات قائم مقام بانک مرکزی درباره شورای مشورتی فقهی

توضیحات قائم مقام بانک مرکزی درباره شورای مشورتی فقهی