مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 تیر 1394 ساعت 10:552015-07-03پزشكي

تکذیب افزایش شیوع بیماری سرطان در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما معاون تحقیقاتی و فناوری وزیر بهداشت در سفر به اردبیل افزود: آمار سرطان در ایران نسبت به سایر کشورهای دنیا پایین است و گفته هایی مبنی بر اینکه آمار بیماری سرطان در ایران نسبت به سایر کشورها رو به افزایش است کذب است.

رضا ملک زاده امروز در پنجمین نشست حامیان موسسه خیریه ریحانه اردبیل گفت: یکی از راهکارهای مقابله با بیماری سرطان در کشور پیشگیری از این بیماری است که در 2 سال گذشته در این راستا اقدامات بسیار اساسی توسط وزارت بهداشت و درمان انجام شده است.

وی افزود: باید راهکارهای اساسی برای پیشگیری از این بیماری در کشور ارائه شود چرا که علاوه بر خطرات این بیماری هزینه درمان بیماری سرطان نیز بسیار بالا است.

رییس موسسه ملی سرطان کشور همچنین گفت: باید با برنامه ریزی های اساسی علاوه بر تغییر شیوه تغذیه در بین مردم ایران شیوه و سبک زندگی نیز از حالت ماشینی خارج شود.

ملک زاده با بیان اینکه یکی از راهکارهای پیشگیری از بیماری سرطان مصرف 3 داروی آسپرین، استاتین و منورومین است، گفت: باید مصرف این داروها در افراد بالای50 سال افزایش یابد تا شاهد کاهش بیماری سرطان در کشور باشیم.

وی یکی از سیاست های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را ایجاد تحول عظیم در مبارزه با بیماری سرطان و پیشگیری از آن عنوان کرد و گفت: وزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکذیب افزایش شیوع بیماری سرطان در کشور

تکذیب افزایش شیوع بیماری سرطان در کشور