مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 تیر 1394 ساعت 15:452015-07-02سياسي

بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان ضروری است


مدیر کل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی گفت : در 20 سال اخیر نیازهای فراوانی ایجاد شده که بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان را ضروری کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگا خبرگزاری صدا و سیما ، منوچهر شیبانی اصل گفت : همچنین تجاربگذشته و جهانی ما را به این مهم می رساند که بازنگری در این قانون ضروری است.

مدیر کل دفتر سازمان های مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی گفت: با مراجعه به متن قانون می بینیم در جایی که قانون اجرا نشده، مشکلات از طریق نگارش بهتر یا تجدید نظرها اصلاح شده است.

وی افزود: اگر قانونی نیازمند بازنگری در حوزه مهندسی ساختمان است، سابقه اجرای آن قانون باید بررسی شود و تجارب جهانی باید مورد توجه قرار گیرد و در مرحله سوم با کار پژوهشی تداخل این قانون با قوانین دیگر مورد ارزیابی قرار گیرد.

شیبانی با انتقاد از برگزار نشدن جلسات مجمع گفت : در تعریف مجمع عمومی سازمان گفته شده است که جلسات با تعداد نصف به اضافه یک کل اعضا رسمیت پیدا کند؛ اما تاکنون در هیچ مجمع این میزان در نوبت اولین جلسه حضور نیافته اند.

وی نظام فنی و اجرایی کشور را مثبت ارزیابی کرد و افزود : گاه احکام فنی در حوزه بتن متفاوت است و در هیچ قانون دیگری نیامده است و فعالیت مهندسان در هر دو نظام جز مشوش کردن ذهن آن ها عایدی ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان ضروری است

بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان ضروری است