مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 تیر 1394 ساعت 15:252015-07-02اقتصادي

پیک برق بازهم افزایش یافت/چند راهکار ساده برای کاهش مصرف برق


همزمان با گرمتر شدن هوای کشور، مصرف برق در 9 تیر ماه دوباره اوج گرفت و با فاصله قابل توجهی نسبت به روز پیش از آن به 48هزار و737 مگاوات رسید که این میزان نسبت به پیک سال گذشته تنها 61 مگاوات فاصله دارد بنابراین با چند راهکار ساده می توان مصرف برق را کاهش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از؛ در سال93 اوج مصرف برق شبکه سراسری در روز4 مرداد رخ داد که در آن روز 48798 مگاوات مصرف برق کل کشور به ثبت رسید.

مشترکان می توانند با بکار بستن چند راهکار ساده مانند استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم درجه سرمایش کولرهای گازی به 23 تا25 درجه سانتیگراد، عدم استفاده همزمان از وسایل پرمصرف برقی و حدالمقدور انتقال استفاده از وسایل پرمصرف به ساعت های خارج از پیک، مصرف برق را تا حد زیادی کنترل نمایند.

نگاهی به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای آماری مصرف برق در ساعت های پیک نشان می دهد این رقم در روز 8 تیرماه جاری 47 هزار و 514 مگاوات بود که فاصله یکهزار و 223 مگاواتی را در مصرف دو روز متوالی نشان می دهد.

اگرچه انتظار این است که روند افزایش مصرف برق همزمان با پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم گرما در روزهای آینده، همچنان ادامه یابد، اما نزدیک شدن به تعطیلات آخر هفته، باعث خواهد شد که میزان مصرف اندکی روند کاهشی به خود گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیک برق بازهم افزایش یافت/چند راهکار ساده برای کاهش مصرف برق

پیک برق بازهم افزایش یافت/چند راهکار ساده برای کاهش مصرف برق