مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 تیر 1394 ساعت 02:402015-07-01ورزشي

پایه های کاخ کشف شده در اصفهان


در نتیجه کاوش های باستان شناسی در خیابان چهارباغ و دروازه دولت اصفهان مجموعه پایه های کاخ جهان نما و حوضچه ای مربوط به دوران صفوی کشف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران، در نتیجه کاوشهای باستان شناسی در خیابان چهارباغ و دروازه دولت اصفهان مجموعه پایه های کاخ جهان نما و حوضچه ای مربوط به دوران صفوی کشف شد.

پاییز سال گذشته تیم کارشناسان میراث فرهنگی در یکی از ایستگاههای قطار شهری اصفهان به سازه های تاریخی بر خورد کرد که مطالعات لازم انجام و مقرر شد براساس نظرات شورای فنی سازمان میراث فرهنگی و نظرات کمیته راهبردی قطارشهری اصفهان، تغییراتی در این ایستگاه بوجود آید.

کاخ جهان نما پس از کاوش های تیم کارشناسان وابسته به پژوهشکده باستان شناسی سازمان میراث فرهنگی در این محل کشف شد و قرار است پس از بررسی های دقیق برای ثبت آنها در اثار ملی اقدام شود.

کاخ جهان نما آز آثار مربوط به دوره صفویه است که در زمان قاجار تخریب شده است.

شمار زیادی از مورخان و پژوهشگران تاریخ بر این باورند که بخش بزرگی از پیشینه تاریخی اصفهان قدیم در لایه های زیرین این خطه نهفته است و بدین سبب هر گونه عملیات عمرانی و توسعه شهری که مسلتزم حفاری و کند و کاو در لایه های زیرین خاک در بافت کهن اصفهان است باید با دقت و احتمال برخورد به اثری تاریخی انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایه های کاخ کشف شده در اصفهان

پایه های کاخ کشف شده در اصفهان