مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 تیر 1394 ساعت 01:002015-07-01بين الملل

رویترز: سایه تجربه های عراق و کره شمالی بر مذاکرات وین


ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُتهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/04/11خبرگزاری رویترز در گزارشی از وین به قلم ارشد محمد نوشت:مقامات کشورهای غربی در تلاش هستند تا فعالیت های هسته ای شناخته شده ایران را محدود کنند و مانع تلاش این کشور برای پیگیری سایر برنامه های هسته ای به صورت مخفیانه شوند.

این در حالی است که ناتوانی در کشف برنامه های اتمی مخفیانه در کشورهای عراق و کره شمالی، بر این اقدامات مقامات کشورهای غربی سایه افکنده است.

مسدود کردن راه های گریز در نظام منع گسترش تسلیحات هسته ای کنونی، یکی از مهمترین اهداف آمریکا و پنج کشور قدرتمند شریک آن در مذاکرات توافق هسته ای با ایران است.

ایران و کشورهای قدرتمند جهان نتوانستند ضرب الاجل تعیین شده روز سه شنبه را برای دستیابی به توافق هسته ای محقق کنند، و مهلت دستیابی به توافق را تا هفتم ماه ژوییه تمدید کرده اند.

برخی از دشوارترین مسائلی که همچنان مورد اختلاف طرفین است، سرعت کاهش تحریم ها و همچنین اقدامات نظارت و راستی آزمایی است که کشورهای قدرتمند جهان خواستار تحقق آنها هستند تا بدین ترتیب تضمین شود که ایران در توافق، تقلب نخواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: سایه تجربه های عراق و کره شمالی بر مذاکرات وین

رویترز: سایه تجربه های عراق و کره شمالی بر مذاکرات وین