مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 تیر 1394 ساعت 15:562015-07-01اقتصادي

شناورسازی نرخ سود تسهیلات باید متناسب با تورم باشد


معاون پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن گفت : اولین اقدام باید افزایش دوره زمانی بازپرداخت و سپس شناورسازی نرخ سود تسهیلات متناسب با تورم باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو سید فرشاد فاطمی اردستانی اظهار داشت : اگر نرخ سود کمتر از تورم باشد رانت به وجود می آید و اگر بیش از تورم باشد مردم توان بازپرداخت آن را ندارند.

وی با بیان اینکه مهم ترین نکته در تامین مالی مسکن و نقش بانک ها ، کاهش نرخ تورم است، گفت: در کشوری که تا دو سال پیش نرخ تورم بیش از 40 درصد بود ، نمی توان درباره بازار پولی 10 تا 15 سال آینده کشور سخن گفت.

فاطمی اردستانی با بیان اینکه اول باید مطمئن شد که تورم تا دو سال آینده تک رقمی می شود گفت: مسکن کالایی است که خانوار برای بلندمدت آن را خریداری می کند در حالی که یک برنامه جامع برای مسکن نداریم و سیاست های شهرسازی شهرها متغیر و بدون اصول علمی است.

معاون پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با اشاره به افزایش روز افزون جمعیت تهران و افزایش تقاضا برای مسکن اظهار داشت : تنها چیزی که مسکن را کنترل کرده افزایش مداوم نرخ آن است ، بنابر این در شهری مانند تهران حتی مسکن مهر ارزان ساخت هم جوابگو نیست ، باید فعالیت های اقتصادی به گونه ای در کشور تقسیم شود که تقاضای مسکن نیز به همه شهرها تس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناورسازی نرخ سود تسهیلات باید متناسب با تورم باشد

شناورسازی نرخ سود تسهیلات باید متناسب با تورم باشد