مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 تیر 1394 ساعت 15:052015-07-01سياسي

حکم مهدی هاشمی قطعی و لازم الاجرا است


زمان دقیق اجرای حکم مهدی هاشمی را نمی دانم اما پس از انجام تشریفات اداری اجرایی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام غلامحسین اژه ای معاون اول قوه قضاییه عصر روز گذشته (سه شنبه) در حاشیه مراسم دیدار با یکی از خانواد ه زندانیان ، در مورد آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی در دادسرای اجرای احکام اظهار کرد: زمان دقیق اجرای حکم را نمی دانم اما به دلیل اینکه حکم قطعی است پس از انجام تشریفات اداری اجرایی می شود.

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اعاده دادرسی حکم را در مرحله اول متوقف نمی کند، گفت: محکوم علیه یا وکیل قانونی می تواند در مواردی که قانون تجویز کرده اعاده دادرسی داشته باشد اما برای درخواست اعاده دادرسی موارد مشخصی در قانون پیش بینی شده است و اگر چنانچه این درخواست مطابق قانون باشد پذیرفته می شود.

حجت الاسلام اژه ای با بیان اینکه اعاده دادرسی الزاما اعمال ماده 18 نیست، تصریح کرد: در صورتی می توان تقاضای اعمال ماده 18 کرد که استدلال کنند رای خلاف بین شرع و قانون تشخیص داده شده است.

معاون اول قوه قضاییه بیان داشت: تا کنون درخواستی مبنی بر اعمال ماده 18 بر پرونده مهدی هاشمی به قوه قضاییه ارسال نشده و در صورت ارسال باید مراجع قانونی را طی کند که اگر با موازین قانونی مغایرت داشته باشد پذیرفته نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم مهدی هاشمی قطعی و لازم الاجرا است

حکم مهدی هاشمی قطعی و لازم الاجرا است