مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 تیر 1394 ساعت 09:422015-07-01اقتصادي

جمع آوری امضا پای طومار «چکن دوزی»/ هنر دست زنان بلوچ را احیا کنید


جمعی از مسئولان محلی و هنرمندان چکن دوز با امضا طوماری ضمن تشریح هنر با ارزش مردم سیستان و بلوچستان، خواهان توجه مسئولان استانی و کشوری برای احیا این هنر در استان شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو "به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی، بدون تردید، سوزن دوزی بلوچ را باید در زمره یکی از اصیل ترین و جالب ترین صنایع دستی کشور به حساب آورد، ذوق و خلاقیت زنان سوزن دوز به صورت طرح های سنتی و محلی جلوه گر می شود که بیانگر خصوصیات و ویژگی های هر منطقه است.

چکن دوزی با وجود برخورداری از قدمت چند هزار ساله و زیبایی چشم نواز، این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و رونق سابق را ندارد، با وجود مشکلات موجود بر سر راه سوزن دوزان، بخش قابل توجهی از معیشت مردم در سیستان و بلوچستان از همین طریق تامین می شود که در صورت تقویت و احیا، می تواند شرایط زندگی خانواده های بلوچ را دگرگون کند.

اخیرا سازمان بسیج سازندگی حمایت از کارگاه ها و تعاونی های چکن دوزی را با هدف کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی در دستور کار قرار داده که با استقبال مردم نیز روبرو بود.

در همین راستا جمعی از مسئولان محلی و هنرمندان چکن دوز با امضا طوماری ضمن تشریح هنر با ارزش مردم سیستان و بلوچستان، خواهان توجه مسئولان استانی و کشوری برای اح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری امضا پای طومار «چکن دوزی»/ هنر دست زنان بلوچ را احیا کنید

جمع آوری امضا پای طومار «چکن دوزی»/ هنر دست زنان بلوچ را احیا کنید