مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 تیر 1394 ساعت 04:452015-07-01بين الملل

دیده بان حقوق بشر در گزارش جدیدی حملات عربستان به صعده یمن را محکوم کرد


سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش جدید خود حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن به ویژه صعده در شمال غرب این کشور را غیرقانونی و مغایر با قوانین جنگ خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک، فیلیپه بلوپیون، مدیر بخش دفاع در برابر بحران دیده بان حقوق بشر و رابط این نهاد با سازمان ملل به همراه خانم بلقیس ویلی، پژوهشگر و محقق دیده بان حقوق بشر که از شهر صعده دیدن کرده است، از گزارش جدید این سازمان در جمع خبرنگاران مستقر در سازمان ملل رونمایی کردند.

این گزارش نتیجه تحقیقاتی است که در روزهای پانزدهم و شانزدهم ماه می میلادی (بیست و پنجم و بیست و ششم اردیبهشت) در زمان آتش بس پنج روزه توسط تیم تحقیقاتی دیده بان حقوق بشر در شهر صعده از بیست و هشت ساکن منطقه و بررسی آثار و شواهد بجا مانده بر ساختمان ها بر اثر حملات هوایی انجام شده است.

دیده بان حقوق بشر در تازه ترین گزارش خود از یمن، از نقض قوانین بین المللی انسانی و قوانین جنگ توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی خبر می دهد.

در این گزارش آمده است: نتیجه حملات ( تا تاریخ بازدید) کشته شدن پنجاه و نه غیرنظامیان یمنی است و وزیر بهداشت یمن تعداد کشته شدگان در استان صعده را صد و پنجاه نفر و تعداد مجروحان را سیصد و چهل و چهار نفر اعلام کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیده بان حقوق بشر در گزارش جدیدی حملات عربستان به صعده یمن را محکوم کرد

دیده بان حقوق بشر در گزارش جدیدی حملات عربستان به صعده یمن را محکوم کرد