مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 تیر 1394 ساعت 03:302015-07-01سياسي

رونمایی از فضای مذاکرات در وین


تلاش برای القای نقش آفرینی مثبت آژانس در مذاکرات هسته ای اخیر،یکی با هدف مبرا نمودن آژانس از اتهامات واقعی قبلی و دیگری با هدف القای نقش نظارتی مثبت این نهاد کم کار ، - رصد مستقیم فضای مذاکرات هسته ای و گپ و گفت با تحلیلگران ،دیپلماتها و خبرنگارانی که از رسانه های مختلف در محل مذاکرات حضور دارند، نقش بسزایی در تفکیک واقعیات از نکات انحرافی یا کاذب جاری در این فضای محدود و خط کشی شده دارد.

بدیهی است که عوامل متعددی دست به دست یکدیگر می دهد تا از یک فضای محدود،تفاسیر و تصاویرنامحدودی به فضای خارج از مذاکرات مخابره شود.

ارائه این تصاویر و تفاسیر متعدد به طور طبیعی ذهن مخاطب را دچار تسلسل خبری و تحلیلی باطلی می کند که نتیجه آن، عدم همخوانی میان داده ها و خروجی هاست.

همچنین گاهی قوی ترین و قطعی ترین تحلیلها و اخبار ارائه شده حول آنچه در متن و حاشیه مذاکرات می گذرد، با یک موضع گیری ثانویه یا نقض گفتاری و رفتاری مخدوش می شود.

این قاعده در خصوص مذاکرات هسته ای اخیر وین نیز صادق است.

مذاکراتی که به ساعات پایانی خود نزدیک می شود.

در این میان نکاتی وجود دارد که می تواند ذهنیت مخاطبان نسبت به آنچه در وین می گذرد را شفاف تر نماید :"مانور مولفه های نامحدود در فضای محدود" تنها تعریف گویایی است که می توان در قبال مذاکرات هسته ای وین به ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از فضای مذاکرات در وین

رونمایی از فضای مذاکرات در وین