مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 تیر 1394 ساعت 22:352015-06-30بين الملل

ای پی / ایران به وعده خود درمورد کاهش اورانیوم غنی شده عمل کرده است


دیپلمات ها روز سه شنبه گفتند ایران با کاهش قابل توجه ذخایر اورانیوم غنی شده خود که می تواند برای ساخت تسلیحات هسته ای به کار گرفته شود ، به یکی از شروط کلیدی مذاکرات هسته ای عمل کرده است.

کوتاهی ایران در این زمینه می توانست باعث تضعیف شدید آمریکا و دیگر قدرت های جهان شود که در تلاش برای دستیابی به موافقتنامه هسته ای طولانی مدت با ایران طی چند روز آینده هستند.

این خبر در حالی منتشر شد که وزارت امور خارجه آمریکا تمدید موافقتنامه هسته ای موقت بین ایران و گروه پنج به اضافه یک را اعلام کرد.

این موافقتنامه موقت سه شنبه شب پایان می یابد.

ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت : اقدامات مقدماتی تا هفتم ژوییه ادامه خواهد یافت تا زمان بیشتری برای مذاکرات و دستیابی به راه حلی طولانی مدت درباره مسئله هسته ای ایران داشته باشیم.

از اورانیوم بسته به سطح غنی سازی آن هم می توان برای تولید سوخت رئاکتور و هم به عنوان هسته شکافت پذیر سلاح هسته ای استفاده کرد.

براساس موافقتنامه موقت بین ایران و گروه پنج به اضافه یک که نوامبر سال 2013 به دست آمد ، ایران موافقت کرد ذخایر اورانیوم کمتر غنی شده خود را به حدود هفت هزار و 600 کیلوگرم کاهش دهد و مابقی آن را تغییر شکل دهد تا تبدیل دوباره آن برای کاربرد تسلیحاتی دشوار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ای پی / ایران به وعده خود درمورد کاهش اورانیوم غنی شده عمل کرده است

ای پی / ایران به وعده خود درمورد کاهش اورانیوم غنی شده عمل کرده است