مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 تیر 1394 ساعت 19:202015-06-30اقتصادي

بلومبرگ: بررسی آینده حضور شرکت های خارجی در ایران پس از توافق


نظرسنجی ها نشان می دهد 36 درصد شرکت های بزرگ خارجی ، بازار ایران را برای سرمایه گذاری در آینده زیر نظر دارند و اگر توافق هسته ای امضا شود این رقم به 57 درصد افزایش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما شبکه تلویزیونی بلومبرگ در میزگردی که با همین موضوع ترتیب داده بود به ادامه گفتگوها پس از مهلت مقرر اشاره کرد و گفت این در حالی است که مقام ها می گویند توافق برای جلوگیری از ساختن سلاح هسته ای در ایران در دسترس است.

متیو اسپیواک ، رییس بخش تحقیقات گروه استراتژی فرانتییر، درباره این موضوع با مانوس کرنی و فرانسین لاکوآ در برنامه پالس بحث و تبادل نظر کرد.

متیو اسپیواک گفت: ایران یکی از بازارهای دست نخورده انرژی در جهان است که به لحاظ تعداد جمعیت در خاورمیانه (غرب آسیا) و شمال آفریقا در رتبه دوم قرار دارد و سومین یا چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه است.

برخلاف اینکه اقتصاد ایران به علت تحریم ها 25 درصد افت داشته ، به لحاظ پتانسیل اقتصادی ، یعنی بازار تجاری و سرمایه گذاری ،قابلیت تغییر بازی را دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که ایران می خواهد همزمان با امضای توافق ، همه تحریم ها برداشته شوند ، حال اگر برداشتن تحریم ها گام به گام باشد ، نظر شما درباره پتانسیل اقتصادی ایران چیست گفت: با توجه به نگرانی هایی که درباره زمان دقیق اجرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلومبرگ: بررسی آینده حضور شرکت های خارجی در ایران پس از توافق

بلومبرگ: بررسی آینده حضور شرکت های خارجی در ایران پس از توافق