مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 تیر 1394 ساعت 19:152015-06-30اقتصادي

واضح می گویم که دولت حقیقت را به مردم نمی گوید!


خود دامداران و نمایندگان دامداری ها می گویند، اگر دولت دست از سر ما بردارد، و به تعهدات قبلی خود عمل کند و اجازه دهد بر اساس قانون اصل 44 به بازار رقابتی خود وارد شویم، - می توانیم بازار را کنترل کرده و شرایط آن را غیر تورمی بدانیم.

میزان مصرف سرانه شیر در کشورهای توسعه یافته بیش از 300 کیلوگرم و در برخی کشورها مانند هلند، نروژ، سوئد، دانمارک، نیوزیلند و.

بیش از 500 کیلوگرم است.

با این حال، این کشورها برای افزایش مصرف خود همچنان در تلاشند، حال آنکه در خوشبینانه ترین حالت، میزان مصرف سرانه شیر در ایران حدود 85 کیلوگرم اعلام شده که البته محاسبات نشان می دهد، این میزان کمتر از 70 کیلوگرم شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، در سال های گذشته، پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و حذف یارانه شیر از تولید، مصرف سرانه شیر در کشور 22 درصد نسبت به سال های پیش از آن کاهش یافت.

از سوی دیگر، محققان اعلام می کنند، 90 درصد مردم ایران کمبود کلسیم و 80 درصد آن ها کمبود ویتامین D به عنوان عامل جذب حداکثری کلسیم دارند.

این در حالی است که بر اساس برنامه ششم توسعه، سرانه مصرف شیر ایرانیان باید تا دو برابر افزایش یابد و به 170 کیلوگرم برسد.

همچنین باید سرانه مصرف این محصول تا پایان سند چشم انداز 1404 با بیش از دو و نیم برابر افزایش به 225 کیلوگرم برسد؛ بنابراین، اگر بخواه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واضح می گویم که دولت حقیقت را به مردم نمی گوید!

واضح می گویم که دولت حقیقت را به مردم نمی گوید!