مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 تیر 1394 ساعت 11:412015-06-30اقتصادي

فارس گزارش می دهد افزایش دما پایانی تلخ برای مرکبات گلستان


وقتی 2 ماه قبل شکوفه‎های مرکبات به میوه‎های کوچک مبدل شد، باغداران گلستانی سالی پربار را تصور می‎‎کردند اما گرمای شدید پایان این رویای خوش بود.

- " از گرگان، دمای بالای 47 درجه در استان گلستان طی دو ماه اخیر بسیاری از باغداران این استان شمالی را غافلگیر کرد و میوه‎هایی که تازه تشکیل یافته بودند به دلیل تنش و استرس ناشی از افزایش دما از بین رفتند.

گزارش‎های هواشناسی استان باز هم از ادامه روند رو به افزایش دما در گلستان خبر می‎دهد، گرمایی که استمرار آن برای این منطقه شمالی خبرهای خوشی به همراه ندارد.

بدون شک گرمای عذاب‎آور این روزها، برای استانی که کمتر به چنین گرمایی عادت دارد، سخت و طاقت‎فرسا است، اما طبق گزارش جوی فعلاً گلستانی‎ها نباید منتظر باران باشند.

*گلستانی‎ها منتظر باران نباشند یک کشاورز گلستانی با اشاره به شرایط بد جوی امسال استان نسبت به سال گذشته گفت: این گرمای بی‎سابقه به حدی بوده که زمین‎های اکثر کشاورزان به خشکسالی مبتلا شده است.

محمد نکاحی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار گرد: این شرایط سخت دمایی، موجب تنش در باغ‎های پرتقال و نارنگی این منطقه شده و اکثر درخت‎ها ریزش 100 درصدی میوه داشته‎اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد افزایش دما پایانی تلخ برای مرکبات گلستان

فارس گزارش می دهد افزایش دما پایانی تلخ برای مرکبات گلستان