مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 تیر 1394 ساعت 23:452015-06-29اقتصادي

"تیترامشب"؛ اقتصاددان: تاکید بر کاهش وابستگی های تهدیدزا(2وپایانی)


باید به کاهش وابستگی های تهدیدزا اقدام کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، خوش چهره در برنامه quotation mark تیتر امشب quotation mark دیشب شبکه خبر درباره ضرورت های اقتصاد درون زا به فعالیت های تولیدی بر مبنای مزیت نسبی اشاره کرد و افزود : این موضوع از بحث های چالشی در محیط های آکادمیک است که اگر تولید کالایی مزیت نداشته باشد نباید تولید کرد چرا که گران تمام می شود و تولیدکننده متضرر می شود .

وی گفت : این حرف ضمن اینکه درست و شرط لازم است اما کافی نیست چون همیشه اقتصادی و صرفاً بر مبنای اقتصاد حرف نمی زنیم و بحث های ملی و فراملی مطرح است که عوامل غیر اقتصادی به شدت بر عوامل اقتصادی تأثیر می گذارد.

این استاد دانشگاه افزود: اکنون دنیای سلطه در رأس آن آمریکا با ما در حال تقابل و تخاصم است و در شرایطی هستیم که با ما جنگ اقتصادی دارند، در اینجا دیگر منطق ساده اقتصادی حاکم نیست.

خوش چهره در ادامه به کالاهای استراتژیک اعم از گندم اشاره کرد و گفت: معنای اقتصاد مقاومتی به زبان ساده این است که ما در یک شرایطی هستیم که شرایط تقابل است و تهدیداتی متوجه ما می شود، ما باید به کاهش وابستگی های تهدیدزا اقدام کنیم.

وی افزود : من نمی گویم وابسته نباشیم، دنیا به ما احتیاج دارد و ما هم به آنها احتیاج داریم اما در کالاهای استراتژیک به عبارتی حیاتی و ضرور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"تیترامشب"؛ اقتصاددان: تاکید بر کاهش وابستگی های تهدیدزا(2وپایانی)

"تیترامشب"؛ اقتصاددان: تاکید بر کاهش وابستگی های تهدیدزا(2وپایانی)