مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 تیر 1394 ساعت 14:302015-06-29دانش

تولید نانوذرات کاربید زیرکونیوم در دمای پایین دردانشگاه آزاد نجف آباد


نانو ذرات کاربید زیرکونیم در دمای پایین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد تولید شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد امروز گفت: در این طرح نانو ذرات کاربید زیرکونیوم از مواد اولیه اکسیدی ارزان قیمت نسبت به پودر فلز زیرکونیوم و به روش مکانوشیمیایی تولید شده است.

آقای ابراهیمی افزود: در نتایج حاصل شده مشخص شد فرایند مکانوشیمیایی، راهکاری مناسب برای تولید کاربید زیرکونیوم نانو ساختار بدون استفاده از عملیات حرارتی بالا است و علاوه بر این درصد وزنی منیزیم نقش کلیدی در واکنش ها دارد، به طوری که میزان کمتر یا بیشتر از مقدار بهینه واکنش های تولید را متوقف می کند.

وی گفت: نانوذرات کاربید زیرکونیوم با ویژگی های منحصر به فرد از جمله سختی و نقطه ذوب بالا، مقاومت به شوک حرارتی خوب، نرخ تبخیر پایین، پایداری در حالت فاز جامد و شفافیت در برابر نوترون، کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد افزود: این طرح تحقیقاتی بامشارکت سید علی حسن زاده تبریزی و امیر حسین امامی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد ،سامان سلحشور و دانیال داودی دانشجوی دکترای مهندسی مواد و کارشناس ارشد مهندسی مواد اجرا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نانوذرات کاربید زیرکونیوم در دمای پایین دردانشگاه آزاد نجف آباد

تولید نانوذرات کاربید زیرکونیوم در دمای پایین دردانشگاه آزاد نجف آباد