مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 تیر 1394 ساعت 11:112015-06-27سياسي

کار «فرقان» بود یا نه؟


این که دقیقا مشخص نشده ترور آیت الله خامنه ای کار فرقان بوده یا «منافقین» شاید به این خاطر هم باشد که پس از این سوء قصد نافرجام چنان توفانی از ترور مقامات درگرفت که خود مجروح این حادثه در گیر موضوعات دیگر شدند.

- این که دقیقا مشخص نشده ترور آیت الله خامنه ای کار فرقان بوده یا منافقین شاید به این خاطر هم باشد که پس از این سوء قصد نافرجام چنان توفانی از ترور مقامات درگرفت که خود مجروح این حادثه در گیر موضوعات دیگر شدند.

عصر ایران- 34 سال پس از سوء قصد به جان آیت الله سید علی خامنه ای در ساعتی پس از نیمروز شنبه 6 تیر 1360 در مسجد ابوذر تهران، همچنان بر سر این که این ترور- خوش بختانه نافرجام- کار گروه فرقان بوده یا سازمان منافقین (مجاهدین خلق) یا عواملی دیگر، اختلاف نظر وجود دارد.

حمید روحانی (زیارتی) در کتاب نهضت امام خمینی از این ترور با عنوان آخرین عملیات تروریستی گروه فرقان نام می برد و در مقابل کسانی هم به منافقین نسبت می دهند.

در نوشته ها یا گفته های دیگران نیز در انتساب ترور امام جمعه تهران و نماینده وقت امام در شورای عالی دفاع به گروه فرقان این دلایل آورده می شود: اول این که بر روی جداره داخلی ضبط صوتی که مواد منفجره در آن تعبیه شده بود با ماژیک قرمز نوشته بودند: عیدی گروه فرقان به جمهوری اسلامی .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کار «فرقان» بود یا نه؟

کار «فرقان» بود یا نه؟