مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 خرداد 1394 ساعت 14:102015-05-30فرهنگي

خانه قاجاری شکری یزد ثبت ملی شد


سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: خانه تاریخی و قاجاری شکری یزد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

- " از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محسن ذاکری نیا اظهار داشت: خانه شکری از جمله عناصر تشکیل دهنده بافت تاریخی یزد است و حریم آن از ضوابط عرصه بافت ثبتی تبعیت می کند.

وی با اشاره به وجه تسمیه این بنای تاریخی، گفت: باتوجه به نوع معماری بنا متعلق به دوره متاخر اسلامی (قاجاریه) و در قدیم به خانه عرب شهرت داشته است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: خانه شکری (عرب) با پلان به شکل منظم با مساحت هزار و 628 مترمربع در ابعاد 58*34 و به صورت حیاط مرکزی بنا شده است.

وی ادامه داد: ورودی آن در جهت شرق قرار گرفته و سردری در ارتفاع 6.

8 متر و پیرنشین هایی در دو طرف درب ورودی به تعریف ورودی خانه کمک می کند، درب چوبی ورودی این خانه نیز شامل دو کوبه آهنی است و نمای ورودی کوچه کاهگل بوده و مصالح غالب بنا خشت که با آجر و خشت نماسازی شده است.

ذاکری نیا افزود: پس از ورودی مذکور به هشتی می رسیم که دو درب در داخل آن وجود دارد؛ یکی به سمت پشت بام و دیگری که افراد را با عبور از یک دالان به حیاط مرکزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه قاجاری شکری یزد ثبت ملی شد

خانه قاجاری شکری یزد ثبت ملی شد