مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 خرداد 1394 ساعت 11:402015-05-30اقتصادي

سودهای 28 درصدی وام بانکی کم نشد


با وجود گذشت حدود یک ماه از تصویب و در ادامه ابلاغ مصوبه کاهش نرخ سود تسهیلات، شعب بانکها همچنان بخشنامه ای در این رابطه دریافت نکرده اند و سودهای کلان بانکی همچنان پابرجاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هشتم اردیبهشت ماه امسال و به دنبال وعده مدیران بانکی و اقتصادی دولت برای ساماندهی سود بانکی، شورای پول و اعتبار در مصوبه ای ضمن کاهش نرخ سود سپرده از 22 درصد سالانه به 20 درصد، سقف سود تسهیلات را نیز کاهش داده و از معمول 28 به 24 درصد کاهش داد.

البته این مصوبه به تسهیلات دریافتی در قالب عقود مشارکتی یعنی عقدی که معمولا عمده تسهیلات دهی بانکها در قالب آن انجام می شود اختصاص داشت تا راهی برای کاهش هزینه تولیدکنندگان از دریافت منابع بانکی بوده و بتواند در تقویت تولید و رشد اقتصادی اثر گذار باشد.

در عین حال که نرخ سود تسهیلات در عقود مبادله ای که عمدتا برای تسهیلات خرد کاربرد داشته اما بانکها تمایلی به استفاده از آن ندارند نیز از 22 درصد مصوب سال گذشته به 21 درصد کاهش یافت.

با این وجود هر چند که مصوبات شورای پول واعتبار 15 اردیبهشت ماه به بانکها ابلاغ و به فاصله کوتاهی نرخ های جدید سود سپرده روز پیشخوان بانکها قرار گرفت ولی در این مدت سود تسیهلات 24 درصدی در بانک ها دیده نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودهای 28 درصدی وام بانکی کم نشد

سودهای 28 درصدی وام بانکی کم نشد