مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 خرداد 1394 ساعت 07:152015-05-30اقتصادي

کوچ بیکاری از شهرها به روستاها


جدیدترین آمارها نشان می دهد پای بیکاری به روستاها باز شده و به صورت میلیونی جمعیت ساکن در روستاهای کشور را به صورت بیکاران مطلق و جمعیت غیرفعال اقتصادی تحت تاثیر قرار داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، پدیده بیکاری جوانان و ناتوانی در یافتن شغل یکی از بزرگترین معضلات و آسیب هایی است که امروز در جامعه وجود دارد و این مسئله به شدت خانواده ها را با خود درگیر کرده است.

این معضل در مورد بیکارانی که فارغ التحصیل دانشگاه ها هستند، به مراتب بدتر و بحرانی تر از سایر گروه های بیکار است.

بررسی آمارهای مرکز آمار ایران درباره وضعیت جمعیت در سن کار کشور و همچنین تعداد میلیونی جمعیت غیرفعال کشور نشان دهنده این است که در شرایط فعلی به دلایل گوناگون از جمله نبود فرصت های شغلی و ناتوانی نیروی کار در ورود به بازار اشتغال، بیش از 40 میلیون نفر از کار 63 میلیون نیروی فعال به لحاظ اقتصادی، دچار نوعی سردرگمی و خانه نشینی شده اند به نحوی که این جمعیت میلیونی هیچگونه نقشی در توسعه و اقتصاد کشور بازی نمی کنند و کاملا مصرف کننده محسوب می شوند.

به دلیل ماهیت روستاها و شهرهای کشور و میزان امکانات و نوع زندگی که در این بخش ها در جریان است، به نظر می رسد وضعیت اشتغال باید در روستاها به مراتب از شهرها بهتر باشد، ضمن اینکه تفاوت هایی نیز در اشتغال روستاها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ بیکاری از شهرها به روستاها

کوچ بیکاری از شهرها به روستاها