مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 خرداد 1394 ساعت 11:252015-05-29سياسي

شاهنامه خوانان از نقاط مختلف ایران به تهران می آیند


به منظور تکریم حکیم ابوالقاسم فردوسی، مراسم شاهنامه خوانی و نقالی طلوع ماندگار برگزار می شود.

- "، ویژه برنامه طلوع ماندگار با هدف بازنگری و احیای سنت شاهنامه خوانی و نقالی با حضور جمعی از شاهنامه خوانان شهیر ایران از مناطق مختلف کشور به مناسبت بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می شود.

شاهنامه خوانی استاد ابوالقاسم دهقان، شاهنامه خوانی آذری توسط قدرت میرزاپور عاشیق مطرح موسیقی آذربایجان، کردی با اجرای فؤاد حسینی، کهگیلویه ای از سوی موسی موسوی و شاهنامه خوانی بختیاری با هنرمندی احسان یداللهی از جمله بخش های این ویژه برنامه است.

با توجه به این که نقالی؛ یکی از جلوه های مهم و اصیل در نمایش های سنتی ایران است بنابراین یکی از بخش های این برنامه به احیای هنر نقالی با دعوت از مرشد محسن میرزاعلی و فرنگیس طوسی و خوانش داستان های سیاوش و ازدواج تهمینه و رستم اختصاص دارد.

اجرای قطعات آیینی حماسی توسط گروه جیلان کرمانجی، حرکات آیینی حماسی خراسان شمالی (اسب چوبی و رزم شمشیر)، تقدیر از استاد ابوالقاسم دهقان و شاهنامه خوانان جوان ایران، سخنرانی یاسر موحدفر، دبیرکل بنیاد فردوسی، پیمان بزرگ نیا پژوهشگر موسیقی نواحی ایران پیرامون شاهنامه خوانی اقوام ایرانی و برگزاری نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه های این مراسم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهنامه خوانان از نقاط مختلف ایران به تهران می آیند

شاهنامه خوانان از نقاط مختلف ایران به تهران می آیند