مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 خرداد 1394 ساعت 18:302015-05-28اقتصادي

مسدود کردن 700 حلقه چاه غیر مجاز در همدان


مدیر کل مدیریت بحران استان همدان از مسدود کردن 700حلقه چاه غیرمجاز در این استان خبر داد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری صداو سیما، آقای طالبی، با اشاره به اینکه حفر چاه های غیرمجاز از معضلات اصلی و اساسی استان همدان است ، افزود: در سال های اخیر استان همدان با بحران جدی آب روبه رو است .

وی عواملی چون برداشت بی اندازه از منابع آب زیر زمینی، کشت محصولات پرآب بر کشاورزی ، افزایش جمعیت و توسعه استان ، کشاورزی به روش سنتی، و کاهش بارندگی ها و نزولات جوی در سال های اخیر را از عوامل بحران آب در استان برشمرد.

طالبی افزود:عده ای از کشاورزان برای آبیاری زمین های کشاورزی خود بدون توجه به بحران آب در استان همدان اقدام به حفر چاه برای آبیاری زمین های خود می کنند که این موضوع باعث کاهش شدید منابع آبی در استان شده است.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از منابع آبی موجود استان همدان جز اولویت ها بوده و همگی باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند، گفت: استان همدان پارسال با بحران کم آبی روبرو بود که این بحران و خشکسالی امسال نیز تاثیر خود را در منابع آبی همدان گذاشته طوریکه همدان به عنوان یکی از 11 شهر درگیر با تنش آبی در کشور مطرح شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان همدان با اشاره به اینکه استان همدان رتبه دوم کشور در زمینه استفاده از سیستم های نوین آبیاری را داراس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسدود کردن 700 حلقه چاه غیر مجاز در همدان

مسدود کردن 700 حلقه چاه غیر مجاز در همدان