مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 خرداد 1394 ساعت 18:002015-05-28اقتصادي

بیکاری 40 درصدی در 11 شهر کشور


با ایجاد قطب های اقتصادی در کشور شیب های تندی بین مناطق برخوردار و کم برخوردار ایجاد شد که برای حل مشکل حاشیه نشینی این شیب باید کاهش پیدا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، مرتضی میرباقری ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در مشهد گفت: مشکل حاشیه شهر ها اینست که جمعیت بزر گی از مردم در محیطی زندگی می کنند که خدمات و امکاناتشان غیررسمی و دارای ضابطه و قانون نیست.

وی با بیان اینکه در نتیجه غیررسمی بودن این سکونتگاه ها باندهای تبهکار مکانی برای استقرار پیدا می کنند گفت: همچنین این باندها به یارگیری در این مناطق مشغول می شوند و مشکلات متعدد امنیتی را به وجود می اورند.

معاون اجتماعی وزیر کشور نگاه غالب در ساماندهی حاشیه شهر را نگاه کالبدی دانست و افزود: در کمیسیون اجتماعی دولت توجه به فعالیت های اجتماعی در حاشیه شهر به عنوان مکمل فعالیت های کالبدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در کنار فعالیت های زیرساختی و تأمین امکانات فیزیکی باید با اموزش و توانمندسازی مردم را در حل مسائل مشارکت دهیم.

میرباقری با بیان اینکه جهت گیری دولت جدید به این سمت است تصریح کرد: دررابطه با حاشیه شهر جلسه ای در وزارت کشور برگزار شد و اولین جلسه درباره توجه به مسائل اجتماعی حاشیه شهرها در کنار مسائل امنیتی بحث و تبادل نظر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیکاری 40 درصدی در 11 شهر کشور

بیکاری 40 درصدی در 11 شهر کشور