مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 خرداد 1394 ساعت 16:452015-05-28اجتماعي

بازگشت عقاب ماهیگیر به تالاب شیرین سو


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری صدا و سیما رییس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ گفت: یک بهله عقاب ماهیگیر در تالاب شیرین سو شهرستان کبودراهنگ مشاهده شده است.

زال پور افزود: عقاب ماهیگیر چندسالی به علت کمبود ماهی در تالاب شیرین سو در این منطقه مشاهده نشده بود ولی روز گذشته شاهد فرود این گونه در تالاب بودیم.

وی گفت : ماندگاری و حضور عقاب ماهیگیر در تالاب منوط به وجود طعمه است و در صورتی که طعمه ای نباشد مسیر مهاجرت خود را به مناطق شمالی ادامه می دهد.

زال پور با اشاره به اینکه این پرنده 55 تا 58 سانتیمتر طول دارد و به واسطه بال های بلند، کشیده و زاویه دارش هنگام پرواز در آسمان و نیز قاعده باریک دمش به آسانی شناخته می شودافزود : زیر تنه عقاب ماهیگیر سفید، شانه ها و انتهای شاهپرهای اولیه اش سیاه است و روی بالها و سینه اش لکه هایی نقطه نقطه به رنگ قهوه ای و سیاه دیده می شود.

وی گفت : این پرنده در مناطق نزدیک دریاچه ها، رودخانه های بزرگ، تالاب ها و سواحل دریا زیست می کند و روی درختان، صخره های پرتگاهی، خرابه ها و گاهی زمینهای شنی یا سنگلاخی آشیانه می سازد.

زال پور افزود : برخی گونه هایی که از گوشت پرندگان تغذیه می کنند نظیر خانواده عقاب ها و شاهین ها نیز در صورت کاهش طعمه میزان ماندگاری شان در تالاب کاهش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت عقاب ماهیگیر به تالاب شیرین سو

بازگشت عقاب ماهیگیر به تالاب شیرین سو