مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 خرداد 1394 ساعت 15:502015-05-28پزشكي

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان: گلستان نیاز به 91 دستگاه دیالیز دارد


مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: این استان با توجه به شرایطی خاص از نظر بیماری های دیالیزی در سطح کشور نیاز به 91 دستگاه دیالیز دارد.

- " از گرگان، علی رضایی‎نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی کارگروه سلامت و امنیت غذایی و کمیته بیماری‎های خاص استان گلستان اظهار کرد: 60 تا 70 درصد امکانات بیماری‎های دیالیزی از طریق مرکز بیمارهای خاص در استان گلستان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: استان گلستان یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد و تعداد 717 بیمار دیالزی، 147 بیمار هموفیلی، 428 بیمار تالاسمی و 526 بیمار سرطانی‎ در استان گلستان وجود دارد.

تنها در 2 ماه اول امسال 35 بیمار دیالیزی در گلستان شناسایی شده است مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در بیماران سرطانی از نظر جنسیت مردها بیش از زنان دچار این بیماری در گلستان هستند و اما در تالاسمی این موضوع کاملا برعکس است.

رضایی‎نژاد بیان کرد: جمعیت بیماران دیالیزی از سال 1387 تا 1393 افزایش داشته و تنها در دو ماه اول سال جاری 35 بیمار دیالیزی در استان شناسایی شده است.

وی ابراز داشت: تعداد بیمارهای دیالیزی بر اساس نوبت دیالیز در هفته در سه نوبیت بیش از 554 بیمار است و 159 بیمار نیاز به سه نوبت دیالیز در هفته دارند و از این نظر در استان برای خدمات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان: گلستان نیاز به 91 دستگاه دیالیز دارد

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان: گلستان نیاز به 91 دستگاه دیالیز دارد