مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 خرداد 1394 ساعت 12:552015-05-28سياسي

خسرو معتضد: فرزند سرتیپ معتضد نیستم (+ تکمیلی)


نام درست آن شخص «علی معتضد نخجوانی» است و سپهبد بوده نه سرتیپ، در حالی که پدرم «سرهنگ دکتر تقی معتضد» بود که مازندرانی بود نه اصفهانی.

- معتضد توضیح داد: البته نام درست آن شخص علی معتضد نخجوانی است و سپهبد بوده نه سرتیپ، در حالی که پدرم سرهنگ دکتر تقی معتضد بود که مازندرانی بود نه اصفهانی.

وی گفت: این اشتباه را ویکی پدیا" (دایره المعارف مجازی) رواج داده و هنوز اصلاح نکرده است.

متاسفانه برخی از رسانه ها که همه اطلاعات ویکی پدیا را درست می دانند نیز بدون تحقیق یا استعلام از من این اشتباه را مدام تکرار و تکثیر می کنند و حتی از سرتیپ علی معتضد با نام قبلی شمس لاریجانی یاد می کنند در حالی که نام خانوادگی بستگان دیگر ما همچنان شمس لاریجانی است و تنها مرحوم پدرم آن را به معتضد تغییر داده بود.

خسرو معتضد اضافه کرد: این نکته هم برایم جالب است که اگر هم به فرض فرزند سپهبد معتضد نخجوانی بوده باشم بازهم این نسبت نباید مبنای قضاوت درباره آثار و گفته های من قرار گیرد در حالی که چنین نسبتی ندارم ولی هر جا که می روم یکی از پرسش ها درباره این موضوع است.

وی درباره نوشته ای منتسب به امیر کبیر هم که باز در ویکی پدیا از اشتباهات او ذکر شده توضیح داد: با توجه به وجود علایم جدید نگارشی در این متن من نیز اکنون اصالت آن را تایید نمی کنم ولی ویکی پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسرو معتضد: فرزند سرتیپ معتضد نیستم (+ تکمیلی)

خسرو معتضد: فرزند سرتیپ معتضد نیستم (+ تکمیلی)