مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 خرداد 1394 ساعت 12:452015-05-28پزشكي

باقر لاریجانی: شاخص اختراعات و نوآوری علمی ایران در منطقه و دنیا قابل قبول نیست


نباید با بیان تعداد مقالات خودمان را فریب دهیم، توسعه علمی شاخص های دیگری مانند تولید نوآوری، اختراع و پتنت هم دارد که متأسفانه از این نظر جایگاه خوبی نداریم و حتی برای رشد آن برنامه ریزی هم نکرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار بهداشت و درمان فارس، باقر لاریجانی، امروز در دومین همایش مرجعیت علمی در سالن صدرا دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله افزود: در اسناد بالادستی بر مرجعیت علمی ایران تأکید زیادی شده است، واقعیت این است که برای رسیدن به چنین موقعیتی به خصوص در حوزه سلامت باید بیشتر تلاش کنیم و به مباحث و شاخص های آن توجه کنیم.

وی ادامه داد: یکی از این شاخص ها، تولید مقالات است، بعد از آن شاخص بسیار مهم مسئله ارجاع به مقالات است که اهمیت بیشتری دارد، همچنین تعداد اختراعات و تولید پتنت نیز از جمله شاخص های مهم قابل ذکر است که متأسفانه ما به آن توجه لازم را نداشته ایم.

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: از نظر ارجاع مقالات چون برخی از مقالات فارسی ما در اسکوپوس خلاصه مقاله انگلیسی دارد، در منطقه در اسکوپوس اول هستیم اما در ISI چند رتبه سقوط کرده ایم.

وی افزود: ترکیه 25 میلیون دلار هزینه و سرمایه گذاری کرده تا جایگاه خود را در ISI بالا ببرد اما ما چنین سرمایه گذاری نکرده ایم، البته مسئله تحریم ها هم بی اثر نبوده است و من از دکتر قریب شنیدم که گف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باقر لاریجانی: شاخص اختراعات و نوآوری علمی ایران در منطقه و دنیا قابل قبول نیست

باقر لاریجانی: شاخص اختراعات و نوآوری علمی ایران در منطقه و دنیا قابل قبول نیست