مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 خرداد 1394 ساعت 12:202015-05-28اجتماعي

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی: مشهد قطب گردشگری مذهبی در جهان اسلام است


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه 30 درصد گردشگری ویژه مذهبی و زیارت در جهان است، گفت: مشهد قطب گردشگری مذهبی در خاورمیانه و حتی جهان اسلام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از مشهد، محمد حسین زارع صفت ظهر امروز در همایش ملی رسانه و گردشگری در سالن فردوسی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: مشهد قطب مذهبی کشور است لذا باید دبیرخانه همایش ملی رسانه و گردشگری مذهبی در آن به صورت دائمی فعال شود تا زیرساخت های توسعه گردشگری در پایتخت معنوی کشور فراهم شود.

وی، گردشگری را عامل توسعه کشورها با قدمتی طولانی عنوان کرد و افزود: 30 درصد گردشگری در جهان به سفرهای مذهبی و زیارتی مربوط می شود و سالانه 400 هزار نفر گردشگر مذهبی در جهان سفر می کنند و برای این سفرها حدود هزار و 700 دلار هزینه پرداخت می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اضافه کرد: گردشگری مذهبی رونق اقتصاد کشور و کسب و کار بازار است لذا در چشم انداز 1404 مشهد برای توحه ویژه به آن برنامه ریزی شده است.

زارع صفت با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها مزیت گردشگری را ندارند اما آن را تولید می کنند، تصریح کرد: خراسان رضوی موزه تنوع جاذبه های ویژه است لذا ما نیازمند برجسته شدن و کاربردی کردن گردشگری مذهبی در این استان هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی: مشهد قطب گردشگری مذهبی در جهان اسلام است

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی: مشهد قطب گردشگری مذهبی در جهان اسلام است