مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 خرداد 1394 ساعت 10:162015-05-27دانش

شناخت قبل ازدواج یکی از مهمترین عوامل زندگی پایدار است


یک روانشناس شناخت قبل از ایجاد احساس و ازدواج را یکی از عوامل مهم در ازدواج موفق و زندگی پایدار دانست و گفت: قبل از اینکه شناخت شکل گرفته و جامع شود بسیاری از عشق ها سوری و احساسی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو "، غلامعلی افروز مشاور، روانشناس برجسته و عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات در مراسم جشن ازدواج دانشجویی این واحد دانشگاهی با بیان اینکه بعد از خدا نزدیکترین فرد به انسان همسر وی است گفت: ازدواج نیازی فطری و روانی و نشانی از حکمت خلقت است.

وی با بیان اینکه ازدواج یک هدف اساسی بیشتر ندارد و آن رسیدن به آرامش است، تصریح کرد: آرامش یعنی خوشبختی، دور بودن از دغدغه ها، نا امنی ها و دافعه های روانی، نشاط درون و آدم خوشبخت کسی است که به این آرامش برسد.

افروز با بیان اینکه همسران مطلوب همسرانی آرامشگر هستند که وجودشان مایه آرامش برای طرف مقابل است، تصریح کرد: همسران آرامشگر دارای سه صفت مهم و اساسی هستند.

وی صفت اول را لباس وتنپوش روانی بودن همسران برای یکدیگر دانست و افزود: زن و شوهر باید همانند یک لباس، عیب ها و نواقص یکدیگر را پوشش داده و یکدیگر را تکریم کنند.

این روانشناس برجسته صفت دوم را محبت بدون منت و توقع دانست و ادامه داد: محبت حقیقی در گذشت، ایثار، صداقت، شجاعت، صبوری، احسان و عدالت است، اگر همسران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناخت قبل ازدواج یکی از مهمترین عوامل زندگی پایدار است

شناخت قبل ازدواج یکی از مهمترین عوامل زندگی پایدار است