مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 خرداد 1394 ساعت 19:002015-05-26اجتماعي

ترک تحصیل دربین دختران دانش آموزخوزستان بسیار زیاد است


ترک تحصیل در بین دختران دانش آموز خوزستان بسیار زیاد است که باید مشکلات در این حوزه بررسی شود.

وحید کیارشی امروز در اهواز،باشاره به اینکه از مهم ترین عوامل ترک تحصیل در بین دختران ازدواج در سن پایین است،اظهار کرد: این موضوع باعث شده که تعداد محصلان زن در مدارس بزرگسال این استان زیاد شود.

وی گفت: مشکلات زیادی در بخش آموزش و پرورش خوزستان وجود دارد که از آن جمله می توان به فرسوده بودن مدارس، غیر بومی بودن معلمان، تعداد زیاد دانش آموزان حاشیه نشین، دو زبانه بودن بیشتر دانش آموزان، و خروج دختران از چرخه آموزش و پرورش به دلیل دو زبانه بودن اشاره کرد.

کیارشی بیان کرد: در مناطق عرب زبان خوزستان بیشتر دانش آموزان از چرخه آموزش خارج می شوند ، ضمن اینکه در خوزستان به دلیل گرمی بالای هوا ساعات آموزش بسیار کم شده است.

مشاور انجمن نخبگان کشور اظهارکرد: میزان حق التدریسی که به معلمان در خوزستان داده می شود بالاتر از سایر استان هاست که باید به این مهم رسیدگی شود.

وی بیان کرد: میزان دانش آموزانی که در خوزستان در دوره تحصیلی خود مردود می شوند بالغ بر 34 درصد است که این آمار بالغ بر 20 درصد نرم کشور است.

تعدادی از مشاوران انجمن نخبگان کشور در تدوین و جمع آوری آمار و اطلاعات سند جامع توسعه آموزش و پرورش نظارت و فعالیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترک تحصیل دربین دختران دانش آموزخوزستان بسیار زیاد است

ترک تحصیل دربین دختران دانش آموزخوزستان بسیار زیاد است