مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 خرداد 1394 ساعت 16:502015-05-26فرهنگي

معاون میراث فرهنگی اردبیل: حمام و پل های تاریخی اردبیل تعیین حریم شدند


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: پل ها و حمام های تاریخی اردبیل و تعدادی از خانه های قدیمی با هدف جلوگیری از تصرف های غیرقانونی تعیین حدود و حریم شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از اردبیل، منصور عالیقدری عصر امروز در جلسه مسئولان میراث فرهنگی در اردبیل اظهار کرد: ما سعی کردیم در اردیبهشت ماه با تعیین عرصه و حریم این آثار تاریخی اعم از خانه ها، حمام ها و پل های قدیمی و تاریخی بتوانیم نسبت به تعیین عرصه و حریم آنها اقدام جدی شود.

وی تصریح کرد: تعیین عرصه و حریم پنج اثر تاریخی حمام قاجاری ابراهیم آباد و یعقوبیه، پل ابراهیم آباد و یعقوبیه و خانه مروج به منظور جلوگیری از دخل و تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده این آثار با ارزش تاریخی به تصویب رسید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به ثبت پنج اثر تاریخی یاد شده در فهرست آثار ملی کشور، توضیح داد: پل یعقوبیه به عنوان یکی از یادگارهای دوران صفوی طی شماره 876 در تاریخ 1348 به ثبت فهرست آثار ملی ایران رسیده است.

عالیقدری، پل تاریخی یعقوبیه را دارای پنج چشمه، طاق و نمای آجری و موج شکن های سنگی که بر روی رودخانه بالیخلوچای در داخل شهر اردبیل واقع شده عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون میراث فرهنگی اردبیل: حمام و پل های تاریخی اردبیل تعیین حریم شدند

معاون میراث فرهنگی اردبیل: حمام و پل های تاریخی اردبیل تعیین حریم شدند