مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 خرداد 1394 ساعت 16:452015-05-26سياسي

اعتراض به مراجع بین المللی برای تعرض به سفارت ایران


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه تمامی دولتهای درگیر جنگ موظف به رعایت امنیت سفارتخانه های کشورهای دیگر هستند، گفت: دولتها حق دارند در قبال هر گونه تعرض به سفارتخانه های خود در کشورهای دیگر به مراجع بین المللی ذی ربط اعتراض کنند.

نوذر شفیعی در گفتگو با خانه ملت با اشاره به اصابت دو راکت شلیک شده توسط هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری عربستان به نزدیکی سفارتخانه کشورمان در صنعا گفت: تمامی دولتهای درگیر جنگ موظف به رعایت امنیت سفارتخانه های کشورهای دیگر هستند زیرا سفارت خانه ها بخشی از خاک یک کشور قلمداد شده و براساس کنوانسیون های وین اینگونه اعمال با حقوق دیپلماتیک مغایرت دارد.

نماینده مردم رستم و ممسنی در مجلس تصریح کرد: اگر این اقدامات خساراتی نیز نداشته باشد اما موجب ایجاد اختلال در کارکرد سفارتخانه ها شود نیز دولتها حق دارند به مراجع بین المللی ذی ربط اعتراض کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین درباره ادامه حملات هوایی عربستان به صعده یمن گفت: اینگونه اقدامات نیز در راستای سایر اعمال تجاوزکارانه این کشور است.

وی با اشاره به اینکه عربستان به لحاظ امنیتی نتوانسته است به اهداف مدنظر خود دست یابد اظهار داشت: در این میان تعداد بسیاری ازمردم بیگناه کشته شدند و اقداات غیر انسانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض به مراجع بین المللی برای تعرض به سفارت ایران

اعتراض به مراجع بین المللی برای تعرض به سفارت ایران