مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 خرداد 1394 ساعت 14:502015-05-26اقتصادي

کاهش 84 درصدی سطح پوشش برف در سال جاری


مدیرکل دفتر مطالعات آب ایران گفت : سطح پوشش برف کشور در مقایسه با زمان مشابه پارسال با 84 درصد کاهش از 127905 کیلومتر مربع به 19885 کیلومترمربع رسیده است.

رضا راعی عزآبادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر، با تاکید بر اینکه پارسال نیز دوره خشکسالی بوده است ، افزود : در سال آبی جاری از ذوب برف تاکنون 99 میلیون متر مکعب آب به دست آمده در صورتی که پارسال 895 میلیون متر مکعب بوده است.

راعی اضافه کرد : با اغاز فصل گرما برف ، اثرگذاری جدی ندارد و برف های باقیمانده نیز در حال ذوب شدن است و در ماه های آینده جریان آ ب قابل توجهی نخواهیم داشت به همین خاطر باید صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیریم.

مدیرکل دفتر مطالعات آب ایران همچنین درباره روان آب ها نیز گفت : در سال آبی جاری 30 میلیارد و 520 میلیون مترمکعب روان آب داریم در صورتی که در دوره مشابه پارسال31 میلیارد و 716 میلیون متر مکعب بوده است و 4 درصد کاهش نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه میزان روان آب ها پارسال نیز به دلیل خشکسالی مناسب نبوده است ، افزود: میزان روان آب در دوره درازمدت 67 میلیارد مترمکعب بوده که در سال آبی جاری 55 درصد کمتر است.

راعی اضافه کرد : کاهش روان آب ها بر روی مخازن سدها و حجم آب رودخانه ها تاثیر مستقیم داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 84 درصدی سطح پوشش برف در سال جاری

کاهش 84 درصدی سطح پوشش برف در سال جاری