مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 خرداد 1394 ساعت 10:552015-05-26اقتصادي

گزارش مکتوب ... ساخت بازار اندیشه شهریار با معماری ایرانی - اسلامی


شهر اندیشه شهریار را تاچندی پیش با مسکن مهر می شناختیم اما اکنون ساخت بازار دراین شهر با الگوگیری از هویت ایرانی و اسلامی، راهکاری برای توسعه فرهنگ بومی در کشور است.

با افزایش جمعیت و پدیده مهاجرت به کلانشهرها، شهرهای جدید و حاشیه ای شکل می گیرد که بیشتر به علت تنوع قومیتی از هویت مشخصی برخوردار نیستند و برخی از مواقع هم چالش هایی ایجاد می کنند.

آقای عنایتی یکی از کارشناسان شهری می گوید: امروزه فضاهای شهری و ساختمان ها به گونه ای طراحی می شوند که به لحاظ فرهنگی از واقعیت معماری ایرانی فاصله گرفته و به یک معماری بدون هویت روی آورده که نتیجه آن شهرهایی مانند تهران و کرج است .

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم توسعه شهرنشینی به معنی تغییر هویت فرهنگی باشد، می افزاید: ساخت اماکن مسکونی و تجاری در کشور باید از شیوه ای مشخص پیروی کند که همراه با توسعه شهری هویت فرهنگی هم معرفی شود .

پنج سال پیش شرکت عمران شهر جدید اندیشه برای معرفی هویت ایرانی و اسلامی طرح احداث بازاری با نمادهای فرهنگی و اسلامی را مطرح کرد که پس از تصویب با حضور وزیر مسکن و شهرسازیِ وقت، عملیات عمرانی آن با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد.

مدیر عامل شهر جدید اندیشه می گوید: اجرای این طرح در زمینی به وسعت 25 هزار مترمربع آغاز شده و معماری این بازار به گونه ای طراحی ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مکتوب ... ساخت بازار اندیشه شهریار با معماری ایرانی - اسلامی

گزارش مکتوب ... ساخت بازار اندیشه شهریار با معماری ایرانی - اسلامی