مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 خرداد 1394 ساعت 10:502015-05-26فرهنگي

تمدید جشنواره میراث معنوی خراسان شمالی


نخستین جشنواره میراث معنوی خراسان شمالی تا پایان هفته جاری تمدید شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: به علت حضور نیافتن استاندار در آیین رونمایی از ماکت کامل دروازه شهر باستانی بلقیس اسفراین که قرار بود دوشنبه شب انجام شود ، مراسم اختتامیه جشنواره تا پایان هفته به تعویق افتاد.

سویدانلویی هدف از برپایی جشنواره میراث معنوی خراسان شمالی را معرفی فرهنگ و هنر استان به جامعه و استفاده از ظرفیت های آن در توسعه استان برشمرد.

جشنواره میراث معنوی خراسان شمالی با داشتن 22 غرفه به معرفی اماکن مهم تاریخی، موسیقی و صنایع دستی، آداب و آیین های خاص این خطه و نیز سوغات خراسان شمالی پرداخته است.

شهر تاریخی بلقیس و روستای گردشگری رویین اسفراین، فرهنگ و هنر ترکمن، سنگ تراشی سنتی، فنون تولید آبنبات قیچی، کشتی باچوخه، موسیقی مقامی، سفره کردی، چاروق دوزی و کلاه کرکی جاجرمی از جمله مواردی است که در این جشنواره معرفی شده است.

همچنین نمایش سیاه چادر عشایر کرد شمال خراسان و اوبه ترکمن های ساکن در منطقه مرزی راز و جرگلان و اجرای برنامه های زنده موسیقی مقامی بخشی های شمال خراسان برای بازدید کنندگان از دیگر برنامه های این جشنواره است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمدید جشنواره میراث معنوی خراسان شمالی

تمدید جشنواره میراث معنوی خراسان شمالی