مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 خرداد 1394 ساعت 18:052015-05-25اقتصادي

توسعه مسجدالحرام برای گنجایش 2میلیون نفر


یک رسانه سعودی با اشاره به طرح توسعه حرم شریف مکی اعلام کرد: هدف از سه مرحله توسعه مسجدالحرام، در خود جای دادن بیشترین تعداد زیران و نمازگزاران است تا ظرفیت آن پس از اتمام طرح به دو میلیون نمازگزار در آن واحد برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران، سنگ بنای طرح توسعه مسجدالحرام در سال 1432 قمری ریخته شد که بام ساختمان توسعه جدید مسجدالحرام و صحن های شمالی شامل باندهایی برای فرود بالگرد پیش بینی شدند، همچنین طرح توسعه، 15 هزار سرویس بهداشتی را در نظر گرفته است.

هدف از سه مرحله توسعه مسجدالحرام، در خود جای دادن بیشترین تعداد زائران و نمازگزاران است تا ظرفیت آن پس از اتمام طرح به دو میلیون نمازگزار در آن واحد برسد.

طرح توسعه مسجدالحرام از زیر زمین و چهار طبقه تشکیل شده و در هر طبقه سرویس های بهداشتی دایر شده است.

در پشت مسعی جدید، سه صحن به صورت پلکانی است که زیر این صحن ها طبقات زیر زمینی برای خدمات همچون مراکز پلیس و دفاع شهری و نظارت امنیتی و سرویس های بهداشتی قرار گرفته است.

عکاظ درباره افزایش ظرفیت صحن طواف نوشت: اقدامات توسعه به مراحل پیشرفته ای از اجرا رسیده و اداره کل امور حرمین شریفین، تلاش های خود را با مجری طرح برای اجرای آن افزایش داده است، این طرح ها تنها منحصر به مسجدالحرام نیست، بلکه مشاعر مقدسه منا، مشعرالحرام و عرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه مسجدالحرام برای گنجایش 2میلیون نفر

توسعه مسجدالحرام برای گنجایش 2میلیون نفر