مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 خرداد 1394 ساعت 10:352015-05-25اقتصادي

آغاز ساخت 10 هزارمگاوات نیروگاه در سال جاری


معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: عملیات اجرایی ساخت 7 هزار و 100 مگاوات بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی و 3 هزار مگاوات نیروگاه جدید که عمده آن را بخش خصوصی می سازد ، امسال آغاز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، هوشنگ فلاحتیان در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ساخت 7 هزار و 100 مگاوات نیروگاه جدید سه سال به طول می انجامد ، افزود: برای ساخت آن 6 میلیارد یورو یا 24 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی هزینه خواهد شد و برای 3 هزار مگاوات باقیمانده هزار و 800 میلیون یورو منظور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از سال 95 دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی افزوده می شود ، گفت: نیروگاه بهبهان ، بخش بخار نیروگاه کهنوج ، نیروگاه یزد ، سیمره ، رودبار لرستان و تعدادی از نیروگاه های بادی و پراکنده تا قبل از سال 95 وارد مدار می شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود : کاهش تلفات برق در بخش توزیع در دستور کار این وزارتخانه است و پارسال تلفات برق از 15 درصد به 12 و 8 دهم درصد رسید و قرار است تا پایان امسال یک یا دو درصد دیگر این تلفات کاهش یابد.

وی انتقال فناوری توربین کلاس اف را که راندمان 55 درصد دارد ، از برنامه های امسال وزارت نیرو در بخش صنعت برق اعلام کرد و گفت : نیروگاه های جدید سیکل ترکیبی موظف به اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز ساخت 10 هزارمگاوات نیروگاه در سال جاری

آغاز ساخت 10 هزارمگاوات نیروگاه در سال جاری