مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 خرداد 1394 ساعت 10:102015-05-25پزشكي

12 درصد ایرانی ها سیگار و قلیان دود می کنند


رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، گفت: بیش از 12 درصد مردم ایران مصرف کننده مواد دخانی اعم از سیگار و قلیان هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، دکتر خسرو صادق نیت در ارتباط تلفنی گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، یکی از مهمترین علل رشد مصرف سیگار در کشورمان را عرضه و دسترسی آسان به مواد دخانی عنوان کرد و گفت: آمارها نشان می دهد بیش از 12 درصد از جمعیت کشور سیگار و قلیان مصرف می کنند که البته این آمار مربوط به سال 1390 است.

وی همچنین نسبت به افزایش رو به رشد مصرف قلیان در میان جوانان و نوجوانان کشور ابراز نگرانی کرد و افزود: مصرف قلیان در میان دختران و خانواده ها هم در مقایسه با چند سال پیش بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

رییس دبیرخانه ستاد مبارزه با دخانیات، قیمت پایین دخانیات را از دیگر علل افزایش مصرف آن در کشور برشمرد و گفت: قیمت سیگارهای تولیدی یک شرکت کره ای در داخل کشورش 14 تا 15 هزار تومان است اما محصولات همین شرکت در ایران بین 2 تا 4 هزار تومان است.

وی ادامه داد: قاچاق دخانیات به علت قیمت پایین محصولات دخانی در کشورمان نیست بلکه 76 کشور دنیا با افزایش مالیات توانستند هم قاچاق و هم مصرف این محصولات را کاهش دادند.

صادق نیت در واکنش به موضوع پشت پرده قاچاق سیگار افزود: قاچاق سیگار نیاز به هماهنگی جدی دارد و اینکه توزیع و قاچاق سیگار در کشور ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 درصد ایرانی ها سیگار و قلیان دود می کنند

12 درصد ایرانی ها سیگار و قلیان دود می کنند