مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 خرداد 1394 ساعت 18:052015-05-24سياسي

سلطانیه: استقرار سلاح اتمی در کشورهای اروپا با موضع خلع سلاح آنها تضاد دارد


نماینده پیشین کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی، استقرار سلاح های اتمی در برخی کشورهای اروپایی را با موضع خلع سلاح اتحادیه اروپا در تضاد دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی اصغر سلطانیه در نشست تخصصی بررسی سیاست های اتحادیه اروپا در دانشکده مطالعات جهان گفت: کشورهای عضو این اتحادیه مجموعه همگن نیستند و در حوزه خلع سلاح دیدگاه های متفاوت و گاه متقابلی دارند.

وی افزود: این تضادها به نحوی است که کشوری مانند اتریش به علت تقابل میان حزب حاکم و گروه مخالف با برگزاری همه پرسی تصمیم گرفت که نیروگاه اتمی نسازد و حتی انرژی هسته ای نداشته باشد و از سوی دیگر فرانسه دارای سلاح اتمی است و بیش از 70 درصد الکتریسیته اش را از انرژی اتمی تولید می کند.

سلطانیه استقرار سلاح اتمی در برخی کشورهای اروپایی را از مشکلات مطرح در اتحادیه اروپا دانست و گفت: در برخی کشورهای این اتحادیه مانند ایتالیا، آلمان، هلند و بلژیک سلاح اتمی وجود دارد که البته ما هم با استناد به معاهده ان پی تی آنها را محکوم کرده ایم و نگهداری سلاح در این کشورهای غیرهسته ای را تخلف می دانیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست امنیت هسته ای در ایتالیا در دو هفته قبل افزود: در این موضوع تناقض وجود دارد و خودشان هم این واقعیت را قبول دارند اما می گویند قصد دارند این مشکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلطانیه: استقرار سلاح اتمی در کشورهای اروپا با موضع خلع سلاح آنها تضاد دارد

سلطانیه: استقرار سلاح اتمی در کشورهای اروپا با موضع خلع سلاح آنها تضاد دارد