مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 خرداد 1394 ساعت 16:302015-05-24اقتصادي

ایستگاه های راه آهن شان و منزلت شهری پیدا کرده است


عضو انجمن مفاخر معماری ایران با تاکید بر لزوم ارائه تعریفی جامع از شهر و ارتقای کیفیت فضای شهری گفت : تغییر کاربری بافت پیرامونی ایستگاه های راه آهن نیز باید اولویت مسئولان شود.

اسکندر مختاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مورد لزوم حفظ و احیای ایستگاه های راه آهن و اهمیت توجه بیشتر مسئولان به میراث معاصر اظهار داشت : میراث معماری معاصر از اجزا و عناصر گوناگونی تشکیل شده که بخشی از آنها ایستگاه های راه آهن است.

عضو انجمن مفاخر معماری ایران ایستگاه های راه آهن را میراث معماری معاصر و میراث شهری شهروندان دانست و در ادامه بیان کرد: بخشی از زندگی شهروندان معطوف به فضاهای ایستگاه راه آهن شهری شده است.

بعد از اینکه شهرها توسعه پیدا کردند ایستگاه های راه آهن در کنار شهرها ایجاد و به تدریج وارد بافت شهری شد و از حاشیه به متن نقل مکان کرد.

انتقال ایستگاه ها از حاشیه به متن جایگاه جدیدی را برای آنها تعریف و آن ها را تبدیل به فضاهایی کرد که علاوه بر عملکرد نقل و انتقالی، باعث استقرار نوعی کاربری خاص از جمله مسافرخانه ها، بازارچه ها و انواع خدماتی که یک مسافر در طول سفر به آن نیازمند است در اطراف ایستگاه ها شد؛ بدین معنا ایستگاه های راه آهن شان و منزلت شهری پیدا کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایستگاه های راه آهن شان و منزلت شهری پیدا کرده است

ایستگاه های راه آهن شان و منزلت شهری پیدا کرده است