مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 خرداد 1394 ساعت 10:202015-05-24سياسي

مجلس؛ تعیین موارد برخورد با تخلفات احزاب سیاسی


در ادامه جلسه امروز مجلس نمایندگان رسیدگی به طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی را ادامه دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بررسی این طرح از هفته گذشته در مجلس آغاز شده است و امروز نمایندگان ماده 19 آن را تصویب کردند.

براساس ماده 19 این طرح احزاب سیاسی که دارای پروانه فعالیت نهایی هستند در صورتی که مرتکب تخلفات ذکرشده در این قانون شوند کمیسیون احزاب متناسب با موارد تخلف یک یا چند مورد از موارد درنظر گرفته شده را اعمال خواهد کرد.

براساس این مصوبه تذکر شفاهی، تذکر کتبی با ذکر دلیل و تعیین تخلف با قید محرمانه، اخطار و اعلام آن از رسانه ها، محرومیت از تمام یا بخشی از یارانه و کمک های دولتی، تعلیق فعالیت حزب حداکثر به مدت سه ماه، توقیف پروانه به مدت سه ماه تا یکسال و توقیف پروانه فعالیت و تقاضای انحلال از دادگاه از جمله موارد ذکر شده در این قانون است که کمیسیون احزاب متناسب با موارد تخلف یک یا چند مورد از این موارد را در مورد احزاب سیاسی که دارای پروانه فعالیت نهایی هستند و مرتکب تخلف می شوند اعمال می کند.

در یکی از تبصره های این مصوبه آمده است: کمیسیون احزاب موظف است قبل از اتخاذ تصمیم درخصوص بندهای سه تا هفت ماده 19 از نماینده حزب مربوط برای ارایه توضیح دعوت کرده و زمان کافی را برای این کار درنظر بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس؛ تعیین موارد برخورد با تخلفات احزاب سیاسی

مجلس؛ تعیین موارد برخورد با تخلفات احزاب سیاسی