مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 خرداد 1394 ساعت 12:252015-05-23فرهنگي

بهزاد فراهانی مطرح کرد دوری 80 درصد اعضای خانه تئاتر از صحنه از 4 سال پیش


رییس انجمن بازیگران و عضو شورایعالی خانه تئاتر ایران گفت: 80 درصد از 2 هزار عضو پیوسته خانه تئاتر در 4 سال اخیر به روی صحنه نرفته اند.

- " از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، بهزاد فراهانی در جمع هنرمندان سمنانی، خواستار نگاه مهربان تر به هنر نمایش در کشور شد و گفت: متأسفانه به درخواست های فعالان تئاتر برای رونق این هنر توجه نمی شود.

وی با ابراز تأسف از نگاهی که به هنر تئاتر در ایران وجود دارد، گفت: شاید این نگاه ناشی از نبود شناخت و آشنایی از کارکردهای تئاتر یا به خاطر احساس بی نیازی از هنر تئاتر است.

وی خاطرنشان کرد: در تهران با 17 میلیون نفر جمعیت، تعداد سالن های نمایش به اندازه تعداد انگشتان دست است؛ در حالی که بودجه یک باشگاه ورزشی سالانه بیش از 100 میلیارد ریال است.

فراهانی گفت: سال 93 بودجه تئاتر در تهران، 34 میلیارد ریال و در استان ها، 30 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به کارکردهای هنر نمایش برای جامعه تأکید کرد: هنر نمایش در ارتقای فرهنگ ملی و نیز مسائل روان شناسی اجتماعی دارای نقش باارزشی بوده و نیاز است که به هنر تئاتر نگاه مهربانه تری نسبت به گذشته شود.

عضو شورای عالی خانه تئاتر ایران با اشاره به شوق و اشتیاق جوانان به هنر تئاتر گفت: در ایران بین یک هزار تا یک هزار و 500 نمایشنامه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهزاد فراهانی مطرح کرد دوری 80 درصد اعضای خانه تئاتر از صحنه از 4 سال پیش

بهزاد فراهانی مطرح کرد دوری 80 درصد اعضای خانه تئاتر از صحنه از 4 سال پیش