مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 خرداد 1394 ساعت 05:452015-05-23بين الملل

رویترز/ داعش در حال گسترش سرزمین های تحت سلطه خود است


خبرگزاری رویترز در گزارشی از بیروت به قلم سامیه نخول نوشت :با گذشت حدود یک سال از تصرف شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق به دست ستیزه جویان گروه دولت اسلامی عراق و شام ( داعش ) ، پرچم های سیاه این گروه در شهر رمادی مرکز استان الانبار در غرب بغداد پایتخت عراق به اهتزار درآمده است.

دیگر هیچکس صحبت از موصل یا بازپس گرفتن آن از داعش نمی کند.

در حقیقت موصل یک شهر فراموش شده است.

اکنون همه جا صحبت از سقوط رمادی ، شهر باستانی تدمر در مرکز سوریه و فراتر از آن ، شهر سرت لیبی زادگاه معمر قذافی دیکتاتور سرنگون شده این کشور است.

از دیدگاه خیلی ها در منطقه ، تصرف دو شهر سنی نشین در عراق و سوریه به دست داعش ظرف مدت یک هفته به معنای قرار گرفتن ستیزه جویان داعش به جای سنی هاست.

اگرچه بسیاری از سران منطقه زمانی که داعش تابستان گذشته یک خلافت را در شرق سوریه و غرب عراق اعلام کرد آن را کم اهمیت و اغراق آمیز دانستند اما امروز مشخص شده است که تهدید این گروه جدی است و نباید آن را دست کم گرفت.

دیوید کیلکالن David Kilcullen که از بازیگران مهم در افزایش نیروهای آمریکایی در عراق بین سال 2007 و 2008 و از ناظران دقیق ظهور داعش است گفت به طور ساده باید گفت داعش به آنچه ادعا می کند یعنی یک دولت ، تبدیل شده یا در حال تبدیل شدن به آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز/ داعش در حال گسترش سرزمین های تحت سلطه خود است

رویترز/ داعش در حال گسترش سرزمین های تحت سلطه خود است