مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 خرداد 1394 ساعت 17:352015-05-22بين الملل

نیروهای آمریکایی یک جاده به سمت پالایشگاه بیجی ایجاد کردند


نیروهای امنیتی عراق توانستند یک جاده منتهی به پالایشگاه بیجی ، مهم ترین پالایشگاه عراق ، را که نبرد سنگینی برای تصرف آن وجود دارد ، ایجاد کنند.

ژنرال آمریکایی توماس ویدلی Thomas Weidley رییس ستاد فرماندهی که حملات هوایی ائتلاف ضد داعش را هدایت می کند جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: در 72 ساعت اخیر ، ما نیروهای امنیتی عراق را مشاهده کردیم که پیشرفت های مداوم اما معتدلی را برای بازپس گیری یک بخش از مناطق منتهی به پالایشگاه نفت بیجی با وجود مقاومت شدید داعش ، صورت دادند.

وی افزود: با وجود دورافتاده بودن منطقه ای که نیروهای امنیتی عراق در آن عمل می کنند و تهدید فزاینده داعش، ایجاد یک جاده امن به سمت پالایشگاه برای آنان امکان ورود تدارکات و نیروهای کمکی را فراهم می کند.

این ژنرال آمریکایی افزود: این مسئله همچنین به آنان امکان خواهد داد مناطق مورد مناقشه در اطراف این پالایشگاه را آزاد کنند.

براساس بیانیه ائتلاف، نیروی کمکی و تدارکات در حال انتقال به محل است.

ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا نیز به ویژه با حملات هوایی، پروازهای شناسایی، مشورت ها و مساعدت، از این نیروها پشتیبانی می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از واشنگتن، هفته گذشته، ژنرال ویدلی توضیح داده بود جنگجویان داعش فشار فزاینده و بعضا قدرتمندی را بر نیروهای عراقی مدافع پالایشگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروهای آمریکایی یک جاده به سمت پالایشگاه بیجی ایجاد کردند

نیروهای آمریکایی یک جاده به سمت پالایشگاه بیجی ایجاد کردند