مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 خرداد 1394 ساعت 17:302015-05-22پزشكي

آغاز اجرای طرح آزمایش ایدز برای مادران باردار در خراسان رضوی


اجرای طرح آزمایش ویروس ایدز برای مادران باردار در خراسان رضوی از امروز آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، کارشناس مسئول پیشگیری از ویروس ایدز دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این طرح تمامی مادران باردار بستری در بیمارستان های زنان و زایمان تحت آزمایش تشخیص ویروس ایدز یا HIV قرار می گیرند.

دکتر علی حسین پور با بیان اینکه طرح آزمایش ویروس ایدز برای مادران باردار در بیمارستان زنان و زایمان quotation mark ام البنین (س) quotation mark مشهد اجرا می شود، افزود: این بیمارستان اکنون به عنوان مرکز مرجع آزمایش ویروس ایدز قرار گرفته و به تدریج تمامی مراکز و بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد وارد این برنامه خواهند شد.

بگفته وی برای اجرای این طرح 50 نفر از کارشناسان مامایی و متخصصان زنان و داخلی شاغل در این بیمارستان، آموزش های مربوط به تست سریع ایدز را فراگرفته اند.

کارشناس مسئول پیشگیری از ویروس ایدز دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در صورت مثبت شدن تست هم اقدامات پیشگیری از انتقال به نوزاد شامل تجویز داروهای لازم به مادر ، انجام سزارین و درمانهای پیشگیری در نوزاد صورت می گیرد.

دکتر علی حسین پور با اشاره به انجام سالانه بیش از 100 هزار زایمان درخراسان رضوی ، اجرای این طرح را گامی مهم و پیشگیرانه برای جلوگیری از گسترش بیماری اید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز اجرای طرح آزمایش ایدز برای مادران باردار در خراسان رضوی

آغاز اجرای طرح آزمایش ایدز برای مادران باردار در خراسان رضوی