مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 اردیبهشت 1394 ساعت 14:352015-05-21دانش

مخبردزفولی: پیشرفت های علمی ایران اتفاقی و موردی نیست


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در افتتاحیه سومین جشنواره زیست فناوری گفت: پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف علمی، اتفاقی و موردی نیست و این پیشرفت ها جزو ذات علم کشور شده است.

- " به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ملی زیست فناوری، اظهار داشت: قطار تحولات علمی کشور سال ها است که حرکت کرده و در تمامی عرصه های علمی تقریبا به صورت یکسانی در حرکت است و پیشرفت های بزرگی در تمام عرصه های علمی داشته ایم که تمام این پیشرفت ها با عزم و تلاش ملی نخبگان امکانپذیر شده است.

به گفته مخبردزفولی، پیشرفت ایران در عرصه های مختلف علمی مانند نانو، علوم هسته ای، مهندسی، پزشکی، سلول های بنیادی و غیره صورت گرفته است که این موضوع نشان دهنده این است که پیشرفت های ایران اتفاقی و موردی نیست و این پیشرفت ها جز ذات علم کشور شده است.

وی با انتقاد از چرخه معیوب علم و فناوری در کشور ، گفت متاسفانه تولید علم در کشور بالا است اما تبدیل این علم به پتنت، محصول و تجاری کردن آن بسیار ناقص است که باید در این زمینه موانع را مرتفع کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخبردزفولی: پیشرفت های علمی ایران اتفاقی و موردی نیست

مخبردزفولی: پیشرفت های علمی ایران اتفاقی و موردی نیست