مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 اردیبهشت 1394 ساعت 19:052015-05-19اقتصادي

ایران و سوریه چهار تفاهمنامه همکاری اقتصادی امضا کردند


جمهوری اسلامی ایران و سوریه چهار تفاهمنامه همکاری اقتصادی در بخشهای برق، صنعت، نفت و معادن امضا کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار صدا و سیما از دمشق، رستم قاسمی رییس ستاد توسعه همکاریهای اقتصادی ایران و وزیران برق، نفت، صنایع و دبیرکل هیات دولت سوریه، این سندهای همکاری را در حضور وائل حلقی نخست وزیر سوریه امضا کردند.

رستم قاسمی در پی امضای این اسناد به خبرنگار ما گفت: تفاهمنامه هایی که امروز با مقامات اقتصادی سوریه امضا شد، بخشی از توافق فراگیر اجرایی در بعد همکاریهای اقتصادی خواهد بود، که برای بازرگانان و صاحبان صنایع ایرانی برای فعالیت در کشور سوریه دارای اهمیت است.

رییس ستاد توسعه همکاریهای اقتصادی ایران سوریه در ادامه با اشاره به اینکه سوریه در نظر دارد، هرچه زودتر برنامه بازسازی را آغاز کند، افزود، مسئولان سوریه شرکتها و سرمایه گذاران ایرانی را دراولویت اصلی خود برای مشارکت در برنامه بازسازی قرارداده اند.

وی خاطرنشان کرد: در چارچوب همکاریهای صنعتی امروز یک توافقنامه با وزارت صنایع سوریه به امضا رسید که بر منبای آن، شرکتهای ایرانی توسعه کارخانه های داروی سازی این کشور را بر عهده خواهند گرفت.

فعالیت شرکتهای ایرانی برای سرمایه گذاری در زمینه های نفت، گاز، بنادر، راه سازی و کشاروزی هم از سایر محورهای مورد توافق است که برنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و سوریه چهار تفاهمنامه همکاری اقتصادی امضا کردند

ایران و سوریه چهار تفاهمنامه همکاری اقتصادی امضا کردند