مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اردیبهشت 1394 ساعت 15:502015-05-06سياسي

دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی و امور دفاعی پارلمان نروژ با سرمدی


خانم آنیکن هویتفلت رییس کمیسیون سیاست خارجی و امور دفاعی پارلمان نروژ که در صدر هیاتی پارلمانی در جمهوری اسلامی ایران به سر می برد با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سرمدی با اشاره به نقش پارلمان ها در کمک به دولت ها برای پیشبرد سیاست ها و اهداف ترسیم شده ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، پارلمانی، علمی و فرهنگی را اعلام داشت.

وی با اشاره به مشکلات و سوء تفاهماتی که درباره تعدادی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در نروژ بوجود آمده است، اظهار امیدواری کرد با توجه به حساسیت افکار عمومی و سوء برداشتهایی که در خصوص برخورد تبعیض آمیز در پذیرش دانشجویان ایرانی در برخی کشورهای اروپایی وجود دارد، این مشکلات هرچه زودتر مرتفع شود.

قائم مقام وزیر امور خارجه سیاست کلی ایران در قبال تحولات منطقه ای بویژه سوریه ، عراق و یمن را تاکید بر حفظ تمامیت ارضی، ثبات ، امنیت و وحدت ملی دانست و بار دیگر تاکید کرد که برای آینده سیاسی سوریه و یمن تنها مردم این کشورها باید تصمیم گیری کنند و کسی نباید به خود حق بدهد تا با استفاده از قوه قهریه و بمباران مردم بی دفاع، امیال غیر مشروع خود را بر دیگرملتها تحمیل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی و امور دفاعی پارلمان نروژ با سرمدی

دیدار رییس کمیسیون سیاست خارجی و امور دفاعی پارلمان نروژ با سرمدی